Mest almindelige spørgsmål
Her finder du de mest almindelige spørgsmål fra vores kunder, samt svar på dem
Priser hos Watski
Hvor meget koster fragten?
Udleveringsted:
49 kr (Bring) eller 59 kr (Postnord,)
Hjemmelevering:
99 kr (Bring) eller 89 kr (Postnord).
Hvorfor kan priserne variere fra dag til dag?
Watskis pris følger den danske marked. Da vi altid arbejder, for at kunne give vores kunder en konkurrencedygtig pris, kan vores priser variere fra dag til dag. Dette kaldes dynamisk prissætning. Priserne sættes af en prisrobot og en række prisregler, som kontrollerer, at vi altid fastholder den laveste markedspris. På den måde kan du være sikker på, at du gør en god handel på Watski.
Kan jeg få rabat hos Watski?
Skal du foretage et større køb på mere end 20.000 kr, er du velkommen til at kontakte os, for at høre, om du kan få et tilbud.
Levering
Generel information om levering hos Watski
Vi leverer til hele Danmark. Desværre med undtagelse af Grønland og Færøerne. Du kan vælge, at få din pakke sendt med Postnord eller Bring.
Hvilke leveringsalternativer har Watski?
PostNord - Udleveringsted - Din bestilling leveres til dit nærmeste PostNord postkontor / udleveringssted. Du vil få en besked via enten SMS eller e-mail fra PostNord, når din pakke er klar til afhentning. Er pakken ikke hentet inden 14 dage, vil den blive sendt retur til Watski.
PostNord - Hjemmelevering - Din bestilling leveres hjemme hos dig af PostNord. Du vil modtage en meddelelse via SMS med datoen for leveringen. Er du ikke hjemme på dagen, kan du vælge om PostNord skal sætte pakken et sted på din adresse, aflevere den hos naboen eller lignende, ved at tilmelde dig «Modtagerflex». Er du ikke hjemme og har du ikke valgt Modtagerflex, kan du hente din pakke på det nærmeste posthus.
Bring - Udleveringsted - Leveres til valgfri pakkeshop (pakkeboks, supermarked eller lign.) Du bestemer selv, hvor du henter pakken. Du vil få en besked via enten SMS eller e-mail fra Bring, når din pakke er klar til afhentning. Er pakken ikke hentet inden 14 dage vil den blive sendt retur til Watski.
Bring - Hjemmelevering - Leveres direkte til døren på den ønskede adresse.
Hvad er leveringstiden hos Watski?
PostNord og Brings normale leveringstid:
1-3 hverdage - Gælder alle leverancer til udleveringsted
1-3 hverdage - Gælder alle leverancer til hjemmelevering
Bemærk: Dette er vejledende leveringstid.
Hvad koster levering hos Watski?
Leveringsomkostninger i Danmark er følgende:
Bring - Udleveringssted: 49 kr
Bring - Levering til døren: 89 kr
Postnord - Udleveringssted: 49 kr
Postnord - Levering til døren: 89 kr
Kan i sende min pakke således, at jeg allerede modtager den i morgen?
Vi har desværre ingen ekspreslevering. Hvis du lægger din ordre inden kl. 12.00, vil din pakke, under normale omstændigheder, være fremme på 1-3 hverdage afhængigt af, hvor du bor i Danmark.
Kan jeg følge min ordre online?
Når din ordre er sendt fra vores lager, modtager du en ordrebekræftelse, hvori der er et sporingsnummer. På postnord.dk kan du spore pakken med dette nummer. Du modtager en besked via enten SMS eller e-mail fra PostNord vedrørende afhentning.
Der er gået en uge og pakken er ikke kommet endnu. Hvad gør jeg?
Kontakt os, så skal vi hjælpe dig. Pakken er vores ansvar indtil du har modtaget den, så bare rolig; vi skal nok ordne det.
Hvad sker der, hvis jeg ikke afhenter min pakke?
Ved pakker, der ikke hentes, refunderes den almindelige fragt ikke, og kunden står for returfragten på 99 kr. Vi pålægger også et administrationsgebyr på 129 kr for at håndtere returneringen og dække eventuelle gebyrer, der opstår, fordi pakken ikke er afhentet. Samlet gebyr: 129 kr + udgående fragt 49 kr + returfragt 99 kr = 277 kr.
Hvad sker der, hvis jeg ikke modtager min hjemmelevering?
Hvis kunden ikke modtager sin hjemmelevering, og pakken returneres til os, refunderes den almindelige fragt ikke, og kunden står for returfragten på 99 kr. Vi pålægger også et administrationsgebyr på 329 kr uanset produktets størrelse og pris. De samlede omkostninger for kunden bliver: Gebyr 329 kr + udgående fragt 89 kr + returfragt 99 kr = 517 kr.
Returnering
Jeg fortryder mit køb. Hvordan returnerer jeg produktet?
Du genererer en retur ved, at følge linket: https://www.watski.dk/return-consumer
60 dages returret på lagervarer og 14 dage på bestillingsvarer samt produkter fra tilbudshjørnet. Dette gælder dog ikke metervarer eller produkter, der programmeres eller tilpasses specifikt til en bestiller.
Omkostninger ved at sende varer retur til Watski, ligger hos forbrugeren ved åbent køb. For en hurtig behandling, send os gerne et billede af din indleveringskvittering, som du modtager på posten ved afsending.
Varen skal leveres tilbage i originalemballage og i samme stand, som da varen blev modtaget. Såfremt varen har været monteret, installeret eller taget i brug, bortfalder returretten.
OBS! Undlad venligst at sætte tape på den originale emballage! Vi anbefaler, at du pakker den og sender den retur i en anden kasse. På den måde sikres det, at den originale emballage er i god stand, når vi får den retur. Returen godkendes ikke, hvis den originale emballage er beskadiget.
Pakken skal mærkes med dit ordrenummer og vi anbefaler, at varen returneres via PostNord, og sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed, for at spore pakken hos PostNord. Husk at pakke din vare ordentligt ind, så den ikke bliver beskadiget under transporten.
Gem «track & trace nummeret» og kvitteringen på afsendingen. Ansvaret for varerne ligger hos kunden, helt indtil pakken er nået frem til Watski. Sender du med pakkepost har du mulighed for at spore sendingen, og du må gerne sende sporingsnummeret til os.
Vi bestræber os på, at tilbagebetale pengene til den samme konto, som pengene kom fra senest 14 dage efter, at fortrydelsesretten er blevet benyttet.
Jeg har returneret en vare. Hvad sker der nu?
Når vi har modtaget varen og behandlet returen, så laver vi en kreditering til den konto, som pengene oprindeligt kom fra.
Jeg vil gerne bytte til et andet produkt. Hvad gør jeg?
Ønsker du at bytte til et andet produkt, så følger du praksis for åbent køb/fortrydelsesret og bestiller derefter det produkt, som du ønsker.
Jeg har returneret en vare. Hvornår får jeg pengene tilbage?
Vi betaler pengene tilbage, så snart vi har modtaget varen og konstateret at alt er ok. Vi bestræber os på, at tilbagebetale pengene til samme konto som pengene kom fra, senest 14 dage efter, at fortrydelsesretten er blevet benyttet.
Bestilling
Jeg har netop lagt en bestilling og nu fortryder jeg. Kan jeg afbestille min ordre?
Fortryder du din bestilling er det vigtigt, at du tager kontakt til os så hurtigt som muligt, ved at sende os en e-mail på kundeservice@watski.dk eller ved at benytte kontaktformularen på vores hjemmeside. Vi kan desværre ikke garantere, at vi kan nå at stoppe din ordre i tide, da vi pakker alle indkommende ordre løbende, men vi vil altid gøre et forsøg.
Jeg ønsker at ændre eller lægge noget til i min bestilling; er dette muligt?
Desværre er dette ikke muligt. Ønsker du at købe andre varer, skal du foretage en ny bestilling.
Jeg fik ingen ordrebekræftelse på skærmen efter betalingen. Er min bestilling gået igennem?
Kommer der ingen bekræftelse på skærmen efter betaling, er bestillingen sandsynligvis gået igennem alligevel. Er bestillingen gået igennem, så kommer du til at modtage en ordrebekræftelse, når ordren bliver sendt fra vores lager. Er du usikker, så send os en mail eller kontakt os via kontaktformularen, så undersøger vi det så hurtigt som muligt.
Jeg har ikke fået nogen ordrebekræftelse på e-mail. Hvad gør jeg?
Send os gerne en e-mail eller kontakt os via kontaktformularen, og så undersøger vi, hvad der er sket. Alle skal modtage en ordrebekræftelse.
Jeg glemte at benytte min rabatkode; hvad gør jeg?
Glemte du at benytte rabatkoden, så send den på e-mail til kundeservice@watski.dk eller kontakt os via kontaktformularen, så vi kan hjælpe dig.
Min rabatkode virker ikke; hvad gør jeg?
Har du sikret dig, at koden fortsat gælder og at du har skrevet koden korrekt? Det har ingen betydning om du skriver med store eller små bogstaver. Skriv en e-mail til kundeservice@watski.dk og forklar os om problemet eller kontakt os via kontaktformularen, så vi kan hjælpe dig.
Hvad gør jeg, hvis jeg har skrevet en forkert adresse?
Har du skrevet en forkert modtageradresse, skal du tage kontakt til kundeservice så hurtigt som muligt, så vi kan hjælpe dig. Vi kan desværre ikke garantere, at vi kan nå at stoppe din ordre i tide, da vi pakker alle indkommende ordre løbende, men vi vil altid gøre et forsøg.
Hvordan benytter jeg min rabatkode?
Når du er kommet til «kassen», ser du blandt andet en oversigt over de produkter som er blevet lagt i indkøbskurven, samt pris, fragtomkostninger og totalbeløb. Under «TOTALT» trykker du på «har du en rabatkode?» og udfylder med din rabatkode. Rabatten bliver så synlig i kassen.
Jeg har fået et gavekort. Hvordan benytter jeg det?
Når du er kommet til «kassen», ser du blandt andet en oversigt over de produkter, som er blevet lagt i indkøbskurven, samt pris, fragtomkostninger og totalbeløb. Under «TOTALT» trykker du på «har du et gavekort?» og udfylder med din gavekode. Gavebeløbet bliver så synlig i kassen.
Kan man bestille som firma hos Watski?
Ja, det kan man. Skal du lave en mindre bestilling, eller kun bestille en enkelt gang, så ønsker vi at du bestiller direkte på hjemmesiden, hvor du kan bruge kortbetaling. Skal du bestille flere gange fremover, så tag kontakt til vores sælgere, ved at sende en e-mail til kundeservice@watski.dk.
Produktet jeg vil købe er ikke på lager. Hvordan får jeg besked om, hvornår en vare er tilbage på lager igen?
Når du er inde på produktet, vil et produkt som ikke er på lager, have et rødt eller gult kryds på sig. Er krydset gult, betyder det, at varen er bestilt hjem. Der vil også stå en forventet leveringsdato. Denne dato er vejledende. Et rødt kryds betyder at varen ikke er bestilt og det er uvist, hvornår varen kommer på lager igen. Er varen ikke bestilt, så er du velkommen til at sende os en e-mail til kundeservice@watski.dk eller kontakte os via kontaktformularen, så vi kan hjælpe dig.
Du kan også skrive din e-mailadresse på produktsiden og så vil du modtage en besked når varen er på lager igen.
Betaling
Hvordan kan jeg betale?
Ønsker du at hente dine varer på udleveringssted/posthus eller leveret til døren, så betaler du på hjemmesiden. Du bestemmer selv om du ønsker, at betale med kort eller med MobilePay. Watski accepterer alle af de gængse kort: Dankort/VISA-dankort, VISA, MasterCard, American Express, Maestro, VISA Electron.
Reklamation
Hvad gør jeg, hvis jeg har en reklamation på en vare, som er gået i stykker inden for garantiperioden?
Dit køb er omfattet af forbrugerkøbeloven. Som forbruger har du 2 års reklamationsret, og i nogle tilfælde 5 år. Det betyder, at du som kunde kan få en mangelfuld vare repareret, byttet til en ny, få pengene retur eller et afslag i prisen, afhængigt af den specifikke situation. Læs mere om dette i vores købsvilkår her >>.
Jeg har modtaget en defekt vare; hvad gør jeg?
Send os en e-mail, hvor du forklarer hvad der er sket og send os gerne billeder på fejlen. Vi sender derefter en returfragtseddel, som du skal benytte, når du sender varen retur. Det er vigtigt, at produktet pakkes godt ind i forsvarlig emballage, ligesom da du modtog den fra os.
Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil pakken modtages hos Watski. Gem derfor postkvittering og oplysning om fragtomkostninger, samt evt. track & trace nummer.
Vi vil efter modtagelse, hurtigst muligt behandle reklamationen.
Hvor hurtigt behandler Watski min reklamation?
Det afhænger af, hvad der er galt med produktet og om det er nødvendigt, at reparere, kontakte leverandøren/producenten eller om der blot skal sendes et nyt produkt.
Forhandlere hos Watski
Har Watski en fysisk butik, hvor jeg kan se varerne?
Nej - vi er en netbutik, og har desværre ingen fysisk butik.
Øvrige spørgsmål
Hvordan afmelder jeg mig fra nyhedsbrevet?
Nederst i vores nyhedsbrev står der «Unsubscribe from this list». Tryk på linket og afmeld dig der.
Jeg ønsker, at i sletter alle mine oplysninger; hvordan gør jeg?
Vi er selvsagt behjælpelige med, at slette alle lagrede oplysninger om dig som kunde. Send en e-mail til kundeservice@watski.dk, så vi kan hjælpe dig.
Jeg har en blog, Youtube-kanal, instagramkonto, arbejder med bådsport og ønsker et samarbejde. Hvem kontakter jeg?
Watski er altid på udkig efter nye samarbejdspartnere! Send en e-mail til kundeservice@watski.dk og spørg om, at komme i kontakt med den digitalt ansvarlige for Danmark.
Jeg vil gerne ansøge om et job hos Watski; hvad gør jeg?
Har du en stor passion for både og bådlivet, og har du et stærkt drive, så kan Watski være det rigtige sted for dig. Kontakt os gerne uopfordret, da vi altid søger nye kollegaer.
Hvor finder jeg betingelser og vilkår, for privatkunders køb på Watski.dk?
Du finder vores generelle betingelser og vilkår for privatkunder, som handler på watski.dk her >>.
Har Watski en cookie- og privatlivspolitik?
Ja. Du kan læse om den her >>.
Har Watski en katalog?
Nej, Watski har ikke længere nogen katalog. Du kan dog søge blandt mere end 30.000 bådtilbehør i søgefeltet.